Is een stopcontact gedeelte van een Samsung USB-lader ook te gebruiken voor een Ipod Shuffle?

Ik heb een Samsung camera en de lader daarvan bestaat uit twee delen: een hoofdgedeelte die je in het stopcontact stopt met daarin een USB gat en een los kabeltje die in de usb gaat en ook aansluit op de camera.

Zou ik ook het hoofdgedeelte kunnen gebruiken (wat je in het stopcontact stopt) voor mijn Ipod shuffle? Dat ik dus het usb gedeelte van de shuffle lader in de Samsung lader doe... Zou dit werken of kan ik dan de lader kapot maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1K

Het beste antwoord

Het heeft nog nooit kwaad gekund een USB-male in een USB-female te stoppen. deze zijn zodanig gestandaardiseerd dat o.a. het voedingsvoltage, de vorm van de stekker, en de gegevensstromen altijd hetzelfde zijn. hooguit duurt het laden wat langer doordat de lader het vermogen van de Ipod niet helemaal aankan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet even kijken wat voor ampere de lader heeft, en wat de iPod nodig heeft om op te laden. Als dat overeen komt kan het volgens mij wel.
11 jaar geleden
Als je iPod shuffle ook een USB lader heeft is dit mogelijk, je moet alleen ermee rekening houden dat het langer/korter kan duren. Bij mijn HTC sensation en iPod touch kan dit wel