Hoe sluit ik een sigarettenaansteker (12v) aan op een 12v 7,2ah accu?

Ik wil graag een oplader is mijn radiokist bouwen. En waar koop ik z'n oplader?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor accu is het? Lood accu of een Nicad of NiMh?

Antwoorden (2)

dan moet je langs de halfords 9,99 zoiets koste dat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan uw batterij opladen rechtstraaks met op de sigarenaansteker door de + (centrale pen) met de + (rode draad) van uw batterijset te verbinden, en natuurlijk de - (huls) met de min (zwart).
Die batterij zal opladen zolang uw motor loopt want dan is de spanning boven de 12 V (tot 14,8 V).
Als de motor stil licht trekt u gewoon de stekket uit en maakt u dan de + van de batterijset los om kortsluiting te voorkomen. Verder heeft u niets nodig als u rekening houdt met deze punten.