Beste 12v versterker voor 280w speakers?

Ik heb 2 280w speakers. Wat is hiervoor de beste versterker? Gewoon een 560 max versterker? de RMS weet ik niet van deze speakers

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

'De beste' versterker bestaat niet. En het aantal watt van de speaker doet er niet toe. Wat belangrijk is, is dat de verhouding in kwaliteit tussen speakers en versterker klopt. Een versterker van 1.000 op een setje speakers van 79 euro is totaal zinloos. Andersom overigens ook.

Belangrijk is ook de configuratie. Dus heb je alleen twee speakers, dan is een 2 kanaals versterker voldoende. Wil je er een subwoofer bij, dan moet je kijken naar een 3 of brugbare 4 kanaals. Wil je 4 speakers en een sub, dan zou ik gaan voor een 5 kanaals. En last but not least, belangrijk is dat je de versterker kwijt kunt in de auto. Dus ook afmetingen zijn van belang. Allemaal zaken die veel belangrijker zijn dan het aantal watts van je speaker.

Maar wil je goede merken horen, dan zijn dat: Mosconi, Hifonics, Audison, Rockfort Fosgate en zo kan ik het rijtje moeiteloos nog 10x zo lang maken.

Deze versterkers kosten bijna allemaal boven de 500 euro.
paulus811