Kan een MP3 speler koptelefoon uitgang aangesloten worden op een "line in" ingang?

Mijn dochter heeft een simpele radio gekregen om CD's af te spelen. Helaas speelt dit ding geen MP3 cds af.

Er zit echter een Line-in ingang op en ik vroeg me af of het mogelijk is om de uitgang (koptelefoon) van haar MP3 speler aan te sluiten op deze ingang.

Als dat kan moet ik even zoeken naar een snoertje, maar ik neem aan dat die bestaan (zowel de uitgang van de MP3 speler als de lijn ingang hebben een mini formaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
4K

Het beste antwoord

Ja dat kan heel goed... Het zou kunnen dat het wat zachter is of wat harden dan je zou verwachten, maar wij hebben al jaren een iPod op onze huisversterker staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Xinix, is de line in dan per defintie gemaakt voor het doorgeven van geluid van externe apparaten (dus vroeger andere externe apparaten zoals platenspeler, cassette etc...)? Ik ken van mijn versterker nog andere ingangen zoals AUX en zo. Ben hier niet zo in thuis in al die typen ingangen en het waarom. Ga het gewoon eens proberen. Dank voor je reactie.
paulus811
14 jaar geleden
Vertel dan op zn minst hoe dat moet. Dat jij het al jaren hebt wil niet zeggen dat het ook in Som's situatie kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kabeltje van de iPod phones naar de versterker AUX...
That´s it... Het is dubbel minijack... of minijack jack...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Paulus, geen ruzie maken ;o) In eerste instantie wilde ik alelen weten of het kon. Dat is kennelijk het geval en jouw antwoord geeft aan hoe ik dat kan doen (Hoewel ik hetzelfde kabeltje ook al tegelijk online had gevonden en net heb gekocht). Jullie worden allebei bedankt!
paulus811
14 jaar geleden
Hi Som, nee hoor ik maak absoluut geen ruzie, excuus als dat zo overkomt. Ik waarder de antwoorden van Xinix altijd zeer Ik hou alleen wel graag de boel scherp, net zoals ik hoop dat men dat bij mij doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som... en ik ben het helemaal eens met paulus811, want als hij dat niet doet, dan worden de antwoorden van XiniX helemaal waardeloos... Doorgaan hoor paulus811...
paulus811
14 jaar geleden
Och wat is waardeloos, als je niks aan t antwoord hebt maar er wel om kunt lachen is het niet waardeloos. Blijf jij ook vooral XiniX antwoorden geven, dan brul ik wel als t me nodig lijkt. Maarre dat is wel altijd opbouwend bedoeld hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat het morgen wel weten of het gelukt is. Ik was net in de winkel en je hebt ook MP3 link, Line-in en AUX, waar je kennelijk allemaal wel je MP3 speler aan kan (proberen) te koppelen. Het verschil zit 'm kennelijk in de gevoeligheid, maar een MP3 speler geeft niet zo'n hoge spanning af. Kijk zo komen we er samen wel uit!
paulus811
14 jaar geleden
Som, als je dochter een echte Ipod heeft (van Apple dus), dan zijn er ook mogelijkheden om het signaal via de digitale uitgang (de brede aan de onderkant, waarmee de MP3 ook wordt opgeladen) naar de radio te sturen. Dat geluid is aanmerkelijk beter, want het signaal omzeilt de oortelefoonversterker en gaat rechtstreeks het afspelende apparaat in. Op een draagbare radio zul je het verschil niet horen, maar mocht je de Ipod ooit in de auto of aan een hifi installatie koppelen, dan heb je hiervoor andere snoertjes nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede toevoeging, dat wist ik niet. Mijn jongste dochter heeft geen i-pod, maar ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt inmiddels. Beetje lastig welk antwoord ik als Beste moet toekennen. Maar XiniX heeft wel gelijk gehad dat het 1. kan en 2. iets zachter is dan je zou verwachten (en je het volume dus voluit moet doen). Paulus reactie is aanvullend heel waardevol. Dank allen.

Andere antwoorden (5)

Ik sluit niet uit dat dit kan. Maar ik heb recentelijk ook een simpele radio aangeschaft. Omdat muziek op locatie wel eens prettig kan zijn. Vooral als je daar een aantal uren/dagen zit. En tot mijn verbazing zag ik dat er een USB aansluiting op zat. Als die erop zit kan je sowieso de MP3 speler er op aansluiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een USB aansluiting is inderdaad wat geavanceerder, maar die zit er niet op. Alleen Line-in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké...
Je kan de koptelefoon misschien wel aansluiten, maar er zal geen geluid uitkomen. Die ingang is voor binnenkomende muziek. Het woord zegt het al; Line-IN.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehh? Dat is de vraag niet. Ik ga geen koptelefoon aansluiten op een lin-in ingang. De vraag is of je het geluid van een MP3 speler via de uitgang van de koptelefoon kunt doorgeven aan een draagbare radio via de line-in ingang van die radio. Je speelt dan de liedjes af op de MP3 speler en hoort het geluid uit de boxjes van de radio. Dat zou mijn dochtertje helemaal geweldig vinden.
ik denk dat je iig een speciaal kebeltje moet hebben.
denk dat er hier wel wat te vinden is.

http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel.html?gclid=CKHJ5a2fyZ4CFVBd4wodlxlqqg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet ik nu met een HDMI kabel? Daar ben ik wel weer in thuis. Dat is om digitale audio en beeld naar de digitale TV te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kabeltje moet volgens mij gewoon een stereo > stereo kabeltje zijn zoals:
http://www.novasystem.it/shop/images/Cavetteria/CAVO%20STEREO%203.5MM%20M%201MT.jpg
Som, je hebt hiervoor een zgn. "jack to jack" kabeltje nodig. De 3,5mm jack plug gaat in de oortelefoonuitgang van de mp3 speler, andere kant in de line in van de radio.

Het kabeltje is voor 2 a 3 euro te koop.
Plaatje bij antwoord
paulus811
14 jaar geleden
ja hoor van 3,5 jack naar 2 x tulp kabel hier heb je voldoende aan even je radio op aux zetten je mp3 speler aanzetten en het geluid komt over je speakers