Waar kun je een gaming microfoon kopen?

ik wil een microfoon kopen voor als ik op pc speel op te nemen met geluid.
het moet niet zo overdreven duur zijn.
kunnen jullie ook de site erachter zetten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Een gaming microfoon bestaat niet.

Microfoons zijn om geluid op te vangen, en dat zou je kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld gaming. Ik neem even aan dat je de microfoon wilt gebruiken om tijdens het gamen te praten? Als dat het geval is, is de enige eis dat jouw stem verstaanbaar doorkomt, het liefst zonder ruis of vervelende bijgeluiden. Je hebt de volgende opties:

*Opspeldmicrofoon: met een clipje maak je deze aan je kleding, draad van de koptelefoon of in een houdertje op je monitor o.i.d. vast. Te koop vanaf zo'n 5 euro bij iedere computerwinkel of electronicazaak. De goedkoopste produceren verstaanbaar geluid tot zeer goed geluid afhankelijk van wat je uit wil geven.

*Losstaande microfoon op standaard: Deze zet je voor je neer op je bureau. Goed verstelbaar en richtbaar is het grootste voordeel. Verkrijgbaar vanaf zo'n 10 euro. Levert ook een verstaanbaar geluid tot een zeer goed geluid afhankelijk van wat je uit wilt geven.

*geintegreerd in headset: Veruit de beste keuze voor gaming. Draait met je hoofd mee, door de korte afstand tot je mond levert dit weinig omgevingsgeluid op en is het goed vestaanbaar. In headsets vanaf zo'n 25 euro zitten meestal prima microfoons ingebouwd die voor spraak een uitstekende geluidskwaliteit bieden. Ook deze haal je gewoon bij de computerwinkel of electronicazaak. Headsets heb je in usb en jack aansluiting. De usb variant is vaak iets duurder omdat die een ingebouwde geluidskaart hebben. Kan handig zijn als je eigen geluidskaart niet goed is of als je pc kast ver weg staat en de kabel te kort is. De usb headset kan gewoon in iedere usb poort.

Op de link zie je de verschillende headsets die verkijgbaar zijn op het moment in een prijsvergelijker. De bovenste schijnt al zeer acceptabel te zijn voor game gebruik.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/563/headsets.html

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb laatst bij de media markt een nieuwe headset gekocht (met microfoon) hij is draadloos en doet het prima, volgens mij was het iets van een freewave nog wat, hij kostte 50 euro. Ik weet niet wat jij veel geld vind maar ik vond hem hartstikke goed, geen software voor nodig gewoon ontvanger er in en klaar :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50 euro voor ene headset is fors. Voor de helft heb je al een heel goede kwaliteit headset. Maar ik ben dan ook geen fan van draadloos. Batterijen hebben de neiging om leeg te zijn op de meest ongemakkelijke tijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50 euro vind ik wel oke, draadloos hoeft het niet per se te zinn.
heb je misschien ook de link