Mijn kenwood versterker geeft nog maar via 1 luidsprekerkanaal geluid (er zijn 4 kanalen). Wat is hier aan te doen?

Onderdeel vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.7K

Antwoorden (3)

Openschroeven, al het stof verwijderen en sprayen met Contactspray (bij de Doe-het-zelf zaak).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou ik ook doen sprayen met contact,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst moet je gaan uitzoeken waar het in zit, dus niet in het wilde weg iets open gaan schroeven en contact spray in gaan spuiten!

Omdat u geen type nummer en merk noemt blijft het gissen maar een paar tips:

Een paar dingen die u kunt checken (als de optie niet op de versterker zit dan is het dus ook uitgesloten):

als het een analoge versterker is:

- staat de A/B selectie goed en de L/R selectie? (speakers A en B moeten ingeschakeld zijn en de L/R selectie netjes in het midden)

- controleer eerst de verbindingen naar de luidsprekers, zijn deze ok? zo niet, andere kabels (weet niet of je huisdieren hebt die graag knagen?)

- probeer eens op het ene kanaal dat het wel doet een andere luidspreker aan te sluiten, doet deze het ook? anders is de speaker zelf kapot.

- probeer de speaker die het doet op een andere uitgang te zetten doet hij het dan? dan zit het probleem dus ergens bij de speakers of bekabeling.

Bij een digitale versterker:

-staat er protect in het display?
- staan alle volumes goed van de afzonderelijke speakers? (via het menu kunt u dit regelen)

geld geen van alle dan zul je hem naar een monteur moeten brengen. Als uw kennis van electronica klein is doe er dan niets aan en laat het over aan iemand die er verstand van heeft!

succes