Hoe kan ik een surround receiver aansluiten op een TV met alleen DVI in?

Ik heb een TV met SCART, DVI en componenten. Daarbij wil ik nu een nieuwe surround receiver aanschaffen om gebruik te kunnen maken van HDMI. HDMI stuurt beeld + geluid door, maar helaas krijg je via DVI alleen het beeld door. Hoe kan ik het geluid naar de TV doorzetten? Of hoe zorg ik er voor dat alle extra apparaten het geluid via de receiver afspelen?

Op de receiver worden via HDMI een XBOX, Blue ray speler en een KPN Settop-box aangesloten.

Alvast bedankt,
Marc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je tv zal ongetwijfeld naast dvi ook een bij behoorende audio input hebben, koop een conversie met audio verloop kabel en klaar ben je!

DeLOCK DVI-D Single Link 18+1pins - HDMI kabel met audiodoorgave