Wat gebeurt er als je voeding niet genoeg ampères kan leveren?

Ik heb een ta2024 versterker, die een piek tot 2 amperes kan vragen, maar de voeding die ik wil gebruiken is 800 Mah.
Deze opstelling is alleen bedoelt om te testen.
Kan ik dit gebruiken of gebeuren er rare dingen als mijn voeding te weinig stroom levert.

Toegevoegd na 12 uur:
De voeding die ik gebruiken wil is een instelbare voeding van 3tot 12volt

Toegevoegd na 12 uur:
De versterker begint volgens de handleiding te vervormen bij 11volt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
2.7K

Antwoorden (2)

als de voeding niet beveiligd is kan deze kapotgaan, in het ergste geval gaat daarna de versterker ook kapot.

In het gunstige geval gaat alleen het geluid vervormen.

Als je niet te luid speelt gaat het gewoon goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
800 mAh is 0,8 Ampere. Dit is dus duidelijk veel te laag om als voeding te dienen voor je versterker. De voeding kan de vraag niet aan en zal oververhit raken en uiteindelijk sneuvelen. De voeding kan in theorie voor korte tijd een hogere stroom leveren. Maar veel meer dan 1,5 A zal dat niet zijn.

Voedingen die overbelast raken kunnen allerlei rare effecten geven maar meestal zal de spanning helemaal inzakken naar waarden waarmee zelfs de aangesloten belasting niets meer kan.

Succes met je test.