Wat is het verschil tussen USB geluidkaart en Firewire?

Ik wil graag eentje hebben maar ik weet niet het verschil tussen deze twee en welke het beste is.
Ik wil het gebruiken voor opnamens met microfoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Wow ik wist niet eens dat je geluid met FireWire kon opnemen. Dacht dat dit alleen voor video camera's was. Lol weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet niet hoeveel dingen ik vandaag heb geleerd. Jij bent niet de enige dus haha!

Het beste antwoord

Het belangrijkste is of je wel een firewire port op je computer hebt zitten. Daarnaast zijn er ook verschillende firewire en usb soorten. Firewire was! sneller dan USB, maar de nieuwste USB 3.0 is nu weer sneller dan Firewire 3200. De kwaliteit ligt dus niet aan de kabel maar aan de geluidskaart zelf. Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke is die nieuwe usb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
usb 3.0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord. (+1)
Wil wel even opmerken dat voor audio opnames met 1 microfoon deze snelheden niet nodig zijn.
(Wordt pas interessant mij meer sporen opnames)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor audio opnames met 1 microfoon deze snelheden niet nodig zijn? Wat bedoel je, kan je iets duidelijker maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 microfoon geeft heel weinig datadoorvoer, veel minder dan 8 stereo apparaten, de bandbreedte van USB/FW maakt dus niet zo veel uit voor wat jij wil doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je MrTomaat. :)

Andere antwoorden (1)

USB en Firewire zijn gewoon aansluiting op je pc, ik adviseer je om usb te nemen, dan kan je hem aansluiten op bijna elke pc/lt Firewire is snel, maar dat heeft voor geluidskaarten weinig nut.