Waarom vangt mijn speakerset radiosignalen op?

Ik heb net nieuwe speakers gekocht (speedlink gravity thunder), aangesloten en al, maar nu vangt hij radiosignalen op... Ook als er niets op is aangesloten, en tijdens gebruik van mijn speakers... Is er een manier om dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

De speakerset vangt radiosignalen op omdat de versterker niet voldoende beveiligd is tegen hoogfrequente instraling.
De aansluitkabel werkt als antenne terwijl de eerste trap van de versterker als detector/demodulator werkt.
Je kunt de gevoeligheid verkleinen door de aansluitkabels een paar maal door een ferriet-ring te wikkelen, liefst zo dicht mogelijk bij de versterker.
Ook het plaatsen van een stel kleine condensatoren tussen ingang en massa helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De enige oplossing die ik heb gevonden is mijn mobiel niet in de buurt van mijn speakers leggen en andere stralingsbronnen ergens anders neerzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er vrijwel zeker van dat dit verholpen kan worden door uw installatie aan de aarding te leggen. Normaal gebeurd dit via de voedingskabel maar dan moet er wel een aarding aan uw stopcontact zitten.