waarom worden cd`s niet aan 2 kanten beschreven(of word dat niet heel vaak gedaan?)

misschien gebeur het, maar ik heb er nog nooit wat over gehoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt het zo moeilijk om te weten wat op welke kant staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, je kan wel zien uit welk jaartal je komt Roland. Ken je cassettebandjes nog? Of Elpees? Die hebben ook twee kanten en je ziet gewoon of het kant A of B is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies Krekatos!
zo`n mooi label in het midden van zo`n plaat!

Antwoorden (5)

Een cd heeft in het midden een speciaal laagje waar krasjes in worden gemaakt door een laser. Een andere laser leest die krasjes. Er worden bij mijn weten alleen cd's gemaakt met aan een kant zo'n laagje. Dus is het niet mogelijk.

Met twee laagjes zou wel kunnen, maar dat kost geld en inmiddels hebben we al een magische usbstick dus is het het investeren niet waard denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien draait de cd en kunnen er dus krassen op onderkant komen. Als je deze kant dus ook zou beschrijven zou een van de kanten (of zelfs beiden kanten) na een tijd krassen vertonen en niet ( meer goed) leesbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat de dvd's van de tv-serie "Rozengeur en wodka lime" aan twee kanten zijn beschreven. Deze moet je dus omdraaien als kant "A" afgelopen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dvd's worden soms weldegelijk aan twee zijden beschreven
maar de reden dat dit niet vaak gebeurd omdat het erg onhandig is tijdens gebruik de dvd te draaien en je kunt er veel minder tekst en of info op kwijt

lees deze site eens
http://www.voorbeginners.info/dvd/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het gebeurt maar vaak bij lange films