wat is het verschil tussen MhZ en FM?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
6.1K
Cryofiel
12 jaar geleden
MHz, niet MhZ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer juist, Cryofiel!

Het beste antwoord

MhZ staat voor Megaherz, en is een maat voor frequentie, vaak gebruikt bij het aanduidelijk voor de frequentie gebruikt voor de draaggolf.

Een draaggolf? Ja. De draaggolf wordt aangepast met het geluid uit je radiosignaal. Dat proces noemen we Frequentie Modulatie, oftewel: FM
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

FM is een afkorting voor frequentiemodulatie, een vorm van modulatie die beter geluid oplevert dan de klassieke amplitudemodulatie (AM).
Met FM kan ook de FM-omroep bedoeld worden, die uizendingen verzorgt waarbij frequentiemodulatie gebruikt wordt.

Hz is een eenheid van frequentie. FM wordt uitgezonden in een frequentieband van 87.5 - 108.00 MHz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dank voor de correctie van mijn slordigheid! +
MHz staat voor Mega Hertz, de frequentie.
Mega=miljoen, Hertz=trillingen per seconde.
afkorting: MHz, dus met hoofdletter H en kleine letter z.
FM is een afkorting van Frequentie Modulatie, dat is een manier waarop radiogolven gemoduleerd worden, d.w.z. de manier waarop de golven in het ritme van het te versturen signaal (geluid) veranderd worden.
Voor radio gebruikt men meestal FM (frequentie modulatie) of AM (amplitude modulatie).
Het verschil tussen beide afkortingen komt door de gewoonte van radio-stations om soms te adverteren met de frequentie met daarachter i.p.v. de correcte eenheid (MHz) de afkorting FM omdat men er van uitgaat dat men dan wel weet dat het eigenlijk om een FM-gemoduleerde radiofrequentie gaat op de normale omroepband. (87,5-108 MHz)