Het geluid van de tv komt maar uit 2 speakers en de subwoover het is een 5.1 set

Als we op tv een film kijken, gaat het geluid naar de dvd speler die het weer verdeeld naar de 5 speakers en de subwoover. Maar jammer genoeg komt het geluid alleen uit de voorste twee speaker. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik geluid krijg uit alle speakers. Het gaat om een onkyo dr-L50

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk je een film via de DVDspeler?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er klopt niks van de vraag, een DVD-speler neemt geen geluid aan, deze verstuurt het alleen.

Het beste antwoord

Zoals de bovenstaande reactie al aangeeft, ook in het menu van de dvd kan je aanpassingen doen. Zo kan je bijvoorbeeld ook de taal of ondertitels aanpassen.

-heb je al op knopje 16 en 17 van je onkyo gedrukt? (zie handleiding/bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zitten allle stekkertjes er goed in? het kan ook aan de dvd liggen, dat hij geen dolby surround sound ondersteund...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft dolby. Je kan ook instellen maar ik weet niet hoe ik heb alles knopjes geprobeerd en snoertjes zitten goed