FM antenne? mijn radio op de stereo geeft veel ruis

Ik heb 2 radio's waarvan een helder geluid geeft, de antenne van min nieuwe stereo geeft veel ruis, dus aan de locatie kan het niet liggen.

nu zit er in de kabel ingang een dun draadje, en in een andere antenne ingang (die lijkt op een speakergang met rood zwart draden) een atntenne zoals op het plaatje.

de sattaliet antenne aan de linkerkant zou misschien wellicht uitkomst bieden omdat ik dan dezelfde antenne heb als op de andere radio die het wel goed doet.

maar gaat dit de ruis echt verhelpen, of zijn er meer dingen dan de antenne waardoor de onvangst door deze stereo (omdat die andere dus goed onvangst heeft) veel ruis geeft, en zo ik een sterkere antenne moeten kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
2.6K

Het beste antwoord

wat je links ziet is voor de fm en rechts, dat plastic geval, is voor am

Toegevoegd na 1 minuut:
Verleng de buitenmantel eens en leg die plat, de kern moet omhoog, evt ook wat verlengd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik dat losse draadje in de lucht houd gaat de ruis weg, maarja daar krijg je een lamme arm van, maar een zo'n uitschuif antenne zou het probleem verhelpen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou er ook een plakbandje voor kunnen gebruiken of een kleine spijker om m hoog te houden (in de muur dan)
Als je een kabelaansluiting in de buurt hebt, dan stop je m daarin, is ook handig en geen ruis meer. Heb je dat niet, dan kun je ook coax gebruiken om een stukje verder de antenne op te stellen, dit is eenzelfde kabel als van de tv (analoog) maar dan omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb het draadje met een stickertje tegen de muur geplakt, hoe dichter bij de muur hoe meer ruis helaas.