Kan ik twee itunes muziekbibliotheken integreren?

Mijn vriend en ik hebben allebei een eigen itunes bibliotheek op onze (gemeenschappelijke) laptop.
Maar als ik het goed heb begrepen kan ik mijn ipod maar aan 1 bibliotheek koppelen, dus dan kan ik alleen òf uit zijn bibliotheek òf uit mijn bibliotheek muziek halen.
Kunnen wij onze bibliotheken alsnog integreren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

Je kunt het beste de hele bups aan muziek op een plek zetten waar jullie beide accounts bij kunnen komen. Daar komt ook de iTunes library te staan. Het is even een gedoe, maar het resultaat is dat jullie beide iPods met (evt. een persoonlijke selectie uit) aan de hele muziek verzameling kunnen koppelen.

Er zijn verschillende manieren, een mogelijkheid is deze: (folder=map)

1) Maak eerst een backup inclusief beide iTunes libraries en muziek.

2) Zet de iTunes folder van account A) met de library en de muziek (aangenomen dat deze in dezelfde folder zit) naar een locatie waar beide accounts bij kunnen, bij voorbeeld een aparte schijfpartitie.

3) Doe dit voor de muziek van de andere account B) ook, alleen niet dezelfde folder.

4) Verwijder de iTunes library en muziek van account A) en open iTunes, waarna iTunes zal gaan vragen waar de library nu is. Als dat niet gebeurt kun je in iTunes ook de nieuwe locatie opgeven.

5) Importeer daarna alle muziek, oorspronkelijk van account B) in iTunes van account A), b.v. gewoon door de hele folder in iTunes te slepen en neem even de tijd, kan even duren!

6) Als dat klaar is, ga dan naar account B), verwijder daar de iTunes library, en open daar iTunes. Als je daar dan naar dezelfde iTunes library laat verwijzen zal iTunes er net zo uitzien als bij account A) en zal elke verandering in beide accounts zichtbaar zijn.

7) Verwijder evt. dubbele muziekfolders op de gemeenschappelijke locatie, en klaar! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onmogelijk. iTunes bestanden kan je niet overdragen zoals een gewoon mp3 file. Integreren is niet mogelijk.