Hoe heet zo'n kastje op kantoor waarmee je, je assistent opproep?

Of jij wordt opgeroepen als je telefoontje heb. "uw vrouw is aan de lijn"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Antwoorden (3)

Een intercom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een telefoon. Het kastje waar jij het over hebt bestaat, voor zover ik weet, alleen in films. Ik heb heel wat kantoren van binnen gezien en zo'n kastje nog nimmer.
Een telefoontje komt binnen bij de telefoniste, de receptioniste, de secretaresse of de managementassistente en die verbind door via zijn of haar toestel met het interne toestelnummer van de manager in kwestie.
Deze vraagt wie er aan de lijn is, waar het over gaat en neemt de lijn over of zegt telefonisch niet bereikbaar te zijn en geeft opdracht om een notitie te maken of het zelf af te handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jurgen heeft het goed. Als jij het niet hebt gezien, wil dat niet zeggen dat zo'n kastje niet zou (kunnen) bestaan. Sorry, slecht antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb ik het niet goed geformuleerd. Natuurlijk bestaat de intercom, maar in een modern kantoor zul je ze -voor zover ik weet- niet aantreffen, de moderne telefooncentrale heeft deze technologie volledig overbodig gemaakt.
Als degene die wordt opgeroepen via het systeem ook antwoord kan geven, is het een intercom. Zo niet, dan heet het een (intern) omroepsysteem of omroepinstallatie.