Radio zonder een mp3 functie?

Hey allemaal, ik heb een radio maar er zit geen mp3 gat waarmee je liedjes van bv je ipod kan luisteren, een vriend van me zei dat je er iets aan kon ombouwen zodat het kan, klopt dat? Zie foto

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (5)

Je radio ziet eruit alsof hij is van 10 jaar voordat de eerste ipod uit kwam. Uiteraard heeft hij dus ook geen mini-usb aansluiting of iets dergelijks.

Technisch gezien is het mogelijk om deze "om te bouwen." Echter lijkt me dit geen goed idee aangezien dit nogal wat kennis vergt.

Je kunt beter een setje boxjes kopen, veel eenvoudiger en tegenwoordig helemaal niet zo duur.

ps. De vergissing die je hier maakt, is dat je denkt dat deze radio een grote "box" is. Dit is echter niet zo. Het is een muziek afspeler op zichzelf. Deze zijn niet gemaakt om een externe input van muziek te krijgen en af te spelen. Tenminste, niet via een ipod, wel vanaf een CD o.i.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, bedankt. Ik zoek dus boxen die erg hard kunnen. Weet jij goede onder de 30 euro?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op kieskeurig.nl bol.com of zo iets.
Je had eigenlijk een foto van de achterkant moeten maken. Als er een input zit waar je tulpstekkers in kunt steken, kun je een 3,5mm stero jack in je ipod stoppen en de tulpen aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel jij voor een "koptelefoon". Dit werkt toch alleen die kant op. Je kunt toch alleen een koptelefoon aansluiten op de radio, maar niet de radio als "koptelefoon" voor de i-pod gebruiken?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoelt waarschijnlijk of er een AUX aansluiting op zit zodat je daar die muziekspeler op aan kunt sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist ik snapte ook nooit waarom die nooit meer op draagbare radio/cd-spelers zaten. Een vriend van me had een hele oude die dat wel ooit had.
Er zijn FM-transmitters in de handel. Daarmee kan je het signaal van je Ipod (of andere apparaten) omzetten naar een (zwak) FM signaal. Dat signaal kan je dan vervolgens met je radio weer uit de lucht pikken.

Je hebt ze in diversen uitvoeringen, niet alleen met een aansluiting voor een auto-sigarettenaansteker (de meest gebruikelijke variant), maar ook b.v. op batterijen.

Toegevoegd na 1 minuut:
diversen =diverse ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen AUX of USB aansluiting op zit is deze radio gewoon alleen maar bedoelt om muziek te luisteren van de aanwezige opties CD en radio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de radio niet. Maar vroeger had je op veel radio's een 5-polige DIN input. Daar kon je vaak iets van platenspeler op aansluiten. Zo heb ik een paar jaar pleten afgespeeld bij mij thuis.
In principe zijn diverse mogelijkheden om je mp3 op de radio te laten klinken:
1. Als er een input op zit van welke aard dan ook kun je een verloopset kabels kopen om zo je jackplug van de mp3 om te zetten naar een voor de radio geschikte plug. Dit geeft de beste geluidskwaliteit.
2. Je kan een cassetteadapter kopen waarbij je een op een cassettebandje lijkend apparaat in de cassettespeler stopt en het kabeltje wat daar uit komt in je mp3. Geluidskwaliteit is maar matig.
3. Je koopt, zoals al aangegeven, een FM transmitter. Stelt deze in op een vrije frequentie en luistert via de radioontvanger naar je mp3. Geluidskwaliteit is zeer matig.
4. Je laat een goeie klussenaar je radio ombouwen om een audio ingang te maken voor je mp3. Goede geluidskwaliteit indien het lukt.

Indien je de weg van de minste weerstand wil volgen koop je gewoon een setje mp3 boxen bij welke winkel dan ook. Dan ben je in een keer klaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een 2.1 set voor een computer werkt ook heel erg goed.