Wie weet welke micro sets een optische ingang hebben?

Ik heb zo'n zwart apple tv ding gekocht, maar mijn stereo kan alleen maar optisch uit. Ik heb een stereo nodig, liefst zo goedkoop mogelijk, met een optische ingang. Wie heeft er wat links? Ik heb een TV waar alles op kan, maar het geluid van de apple, door de tv, naar de stereo...not done... ik word steeds chagrijniger en kieper de hele zooi al bijna in de kliko....Wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Die stereo installatie is gewoon goed.Wat jij nodig hebt is een toslinkadapter naar tulp.Dit is een apparaatje waar je aan de ene kant de optische kabel insteekt van dat apple ding en aan de andere kant kan je deze verbinden met een tulpsnoertje dat je in de AUX ingang van je versterker steekt.Dat is gewoon te koop bij elektronica en audiozaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel ik wil alles over de stereo...ups box, dvd, tv en apple ding....en ik heb 2 tulp aansluitingen op mijn stereo, hoe doe ik dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan Zal je er audio schakelkastje tussenin moeten plaatsen om de boel op die manier met elkaar te verbinden.
Ook dat is verkrijgbaar bij de elektronica/audiozaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op! Arie bedoelde (naar ik aanneem)een Toslink omvormer en als je apple ding alleen optisch digitaal uit heeft dan moet je ook nog de Toslink omvormer naar coaxiaal hebben te samen zo,n 70 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dat apple apparaat zit een toslink(dat is een optische uitgang).Daar moet een toslinkkabel ingestoken worden.Dat is zo'n kabel met aan weerszijden een vierkantig stekkertje waar zo'n glasvezelpuntje uitkomt).Het andere stekkertje steek je vervolgens in de toslinkadapter die je op zijn beurt weer met een tulpsnoer met de versterker verbind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat iemand dit nog leest, maar ik wil wel een nieuwe stereo.. deze is 12 jaar oud, een sony micro setje, en de 5 cd wisselaar is echt overleden. Dus als iemand nog een stereo weet met een optische in.. dan graag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal je gewoon sites van leveranciers moeten afstruinen en de details van een set die jouw interesse heeft lezen.Of gewoon bij dat soort audioketens binnen moeten stappen zoals bij mediamarkt. Zodat je met eigen ogen kunt zien wat er op de achterkant van die stereosets voor aansluitingen zitten.Gewoon brutaalweg een apparaat wat jouw interesse heeft naar voren trekken en kijken.Ik heb dat wel gedaan bij media markt voor het kopen van een DVD speler voor een huisgenoot die er ook geen verstand van had.Een brutaal mens ..... heeft de halve wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna antwoord op de vraag.. ik zoek namelijk een nieuwe stereo omdat die cd wisselaar stuk is, maar zo makkelijk is dat niet te vinden...optisch in...