Je kan een satellietschotel gebruiken, je plaatst de microfoon in de houder voor de LNB en klaar is kees.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een "normale" satellietschotel is overigens asymmetrisch van opbouw, het brandpunt van de spiegel is lager gekozen dan de middellijn van de schotel, het geluid wordt opgepikt uit de richting die precies evenveel hoger ligt t.o.v. de middellijn.
Met een beetje experimenteren met een goede koptelefoon is de richting goed te bepalen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kies als microfoon liefst wel al een type dat zelf al gericht is, een cardioide of supercardioide heeft de voorkeur boven een rondom gevoelige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Leuk idee, maar wat lastig mee te nemen. Wel +1 voor het idee....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 'profi' oplossing +

Andere antwoorden (1)

Weet je dat dat heel goedkoop kan?
Niet lachen: met een paraplu!
Kijk maar:
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk.... ?
escape
12 jaar geleden
En wat zag je toen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nog niets, waar moet ik kijken dan?.. Oh je bedoelt probeer het maar!
Ja, en dan is het nog meer luisteren dan kijken toch?
(Bij "kijk maar" verwachtte ik een afbeelding als verduidelijking)
escape
12 jaar geleden
Ik heb een filmpje geplaatst onder mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke tip! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het filmpje heb ik pas later zien staan, sorry! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het filmpje bekeken: inderdaad een mooie compacte oplossing.
Toch zul je voor goede resultaten nogal moeten experimenteren om het exacte brandpunt te vinden, bovendien is niet elk regenscherm netjes parabolisch.
Wel een plus waard.