Ik wil geluid van mn laptop via vga/hdmi doorsturen naar surround set. Hoe?

In mijn huidige kamer opstelling is het vervelend om het geluid te versturen via de 3,5mm output, dus de enige gaatjes die dan overblijven zijn mijn vga en hdmi poort.

Ik wil het geluid, het liefst geluid en beeld overbrengen naar mijn surroundset/mediaplayer/tv. Via welke weg kan dat het beste?

Nu heb ik op mijn surround set de volgende poorter (line-in) ter beschikking:
Rood-wit Jack (van die ronde
Coax-in
Opt(ical)-in

TV:
Geel, wit, rood aansluiting - in
SCART - in

Laptop:
VGA
HDMI

Kwaliteit is erg belangrijk.

Aanraders?! :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (2)

Voor je TV: een converter van HDMI naar die Geel, wit, rood aansluiting.

Voor je surround set: een kabel met aan de ene kant een 3,5mm kabel en aan de andere kant een rood met witte kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgangen van de laptop zijn: VGA-aansluiting, bevat alleen analoge beeldinformatie, HDMI bevat digitaal zowel beeld- als geluidsinformatie. 3,5 mm bus is analoog stereo geluid.
Uit de opsomming van de aansluitingen blijkt dat de TV alleen analoog signaal kan opnemen, qua beeld is dat dus de maximale kwaliteit.
De mediaspeler wordt niet nader gespecificeerd, daar is dus weinig over te zeggen, maar het surroundsysteem heeft analoge en optical/coax SPDIF aansluitingen.
Te hopen is dat de mediaspeler HDMI-in heeft en een SPDIF uitgang voor het audiosignaal, voor het geluid kun je dan digitaal op de surroundset aansluiten.
Het beeld kan alleen maar analoog op de gele bus of via een verloop op de SCART video ingang van de TV aangesloten worden.