Ik wil graag dj worden, maar wat voor spullen heb je hier voor nodig?

Ik ben pas 13,maar ik zou later heel graag dj willen worden, op de radio, maar ook op feestjes.
Maar het liefst begin ik al gewoon zo vroeg mogelijk ermee. Ik ben al aan het sparen,maar welke spullen heb je allemaal nodig, om gewoon goed te kunnen draaien en te mixen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (6)

Ligt eraan wat je wilt hebben.

Digitaal draaien kan je bijv met laptop met digital jockey of met traktor kontrol S4.

Of met een mixer + 2 CD spelers / draaitafels

je moet je eerst afvragen: waar wil ik mee draaien? echte CD's of via laptop met controllers.

Ga er iig vanuit dat je minimaal 600 euro nodig hebt, en dan heb je een klein setje. oplopend tot 5000 waarbij je bijna de beste apparatuur hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor €5000 heb je nog niet zo veel hoor! Hooguit twee 'goede' CD spelers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar ik denk niet dat hij heel veel verstand heeft ervan en dan zijn 2 goede CDJ's en goede mixer al insane goed. en om eerlijk te zijn vind je meestal in clubs etc alleen 2 CDJ-2000's en mixer van pioneer ( DJM-900 fzoiets )
Als je dit echt wilt doen kan het nog best duur worden want je hebt een laptop nodig om je muziek te kunnen maken maar al die dj´s gebruiken hebben dan een apple.

hier kan je vast wat goeie spulletjes halen
http://www.pioneer-store.nl/dj-gear?gclid=CMrj_dWH_asCFUKIDgoduGEQjw
pioneer is een heel goed merk!

en als je wat ervaring wilt op doen kan je als je naar een feest gaat van vrienden of school moet je gewoon vragen of je het muziek kan regelen en als je geluk hebt krijg je ook wat geld (heb het zelf ook al een keer gedaan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf raad aan om gewoon met cd's te draaien, of een HD in je cd speler pluggen.

Als Dj heb je dit minimaal nodig:
2x CD speler
1x Mengtafel
Ga je voor feestjes draaien:
2/4/6/8enz. boxen

Qua cd speler en mengtafel raad ik je pioneer aan, die werken lekker maar kosten helaas ook lekker veel. Ik raad je aan twee Pioneer CDJ-1000 en een Pioneer DJM-800. Dit is een lekker setje en hoef je de komende vijf jaar niet te vervangen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje teveel van het goede voor 13, goede american audio is ook goed zat, en zit je niet gelijk in de duizend te kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb twee CDJ-100 en een DJM-800, met een DAP soundmate 3. En ik ben sinds twee weken dertien. Ik heb alles ZELF betaald, door te sparen vanaf mijn vierde!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel mooi van je, Echter is het wel zo dat niet iedereen vanaf zijn 4e al aan het sparen is ;) je hebt ook vele goedkopere geen pioneers die heel goed werken, lijkt me goed genoeg voor hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Numark NDX-900 heb ik ook eens gedraaid in een showroom. Ik moet zeggen, de Pioneer is zoveel beter nog niet!!
Gezien je pas 13 jaar bent is een computer voldoende. er zijn veel programma's waarmee je met enkel een toetsenbord en muis muziek kan maken (veelal elektronische/house genre). een van die programma's is MagicX. Hier kan je even mee oefenen en later nog een mengpaneel etc. aanschaffen. ook heb je digitale mengpanelen welke je via je muis bestuurd. Koop een computer en ga aan de slag, maar let wel even op met licenties voor de programma's ;)

Toegevoegd na 45 seconden:
digitaal mengpaneel bedoel ik mee als vorm van software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een DJ wil worden heb je wel een laptop nodig ook een platenspeler als je een mac hebt raad ik je Djay aan dit programma kost 40 euro en is te koop in de mac app store ik hoop dat je hier wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oneens, er is momenteel een verschuiving gaande, maar het is duidelijk niet zo dat je zonder laptop geen DJ kan zijn. De verschuiving is gegaan van 12" (platen) --> cd's --> via USB naar cd-spelers --> laptop. Zoals je ziet heb je nog steeds meerdere opties.
Je kan het beste met een DJ Software programma beginnen, kan op een Laptop of normale pc.

Zie bron voor info en een link naar gratis uit te proberen programma's.
Succes!