Wat voor speaker heb je nodig om sterke basgolven te creëren? Speeld de diameter een rol of de uitzetbaarheid van de speakers zelf?

Je kent de speakers wel die zo erge bass crieeren dat je heel je longen ervan voelt trillen. Ik wil zelf ook zo een soort speaker in mijn auto monteren, hebben julie enige tips waar ik op moet letten bij het kopen van een speaker? De versterker is geen probleem dat kan ik later wel regelen. alfast bedankt voor mensen die het weten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Als je heel lage tonen wilt weergeven geldt inderdaad: grootte telt. Daarnaast heb je om het 'meetrilgevoel' te bereiken een boel vermogen nodig.
Voor een beetje lage tonen moet je minimaal 20cm hebben, maar 30 is beter.
Denk daarnaast aan een vermogen van 50 Watt of meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een bas speaker geld des te groter des te lager geluid kan hij weergeven. Er kunnen ook truken toegepast worden zoals; Basreflexkast of het beste een hoornspeakerkast. Maar voor jou lijkt het me het beste om ergens een kant en klare (actieve) subwoofer op de kop te tikken, die kan je zo aansluiten op je bestaande geluid set, of zelf pc en klinkt niet onaardig.