TRUTH B2031 van Behringer, high frequency doet niet?

Hallo,

Ik heb al 2 weken deze 2 boksen van Behringer, en je kan via de achterkant bepalen of je LOW-mute of HIGH-mute naar ON/OFF. Het deed op begin goed, maar nu reageert de HIGH-mute schuiver het niet. en nu komt er dus alleen maar Low frequency uit, dus alleen maar bass! Het klinkt niet mooi, en heb zelf het ding opgeschroeft, en zit geen probleem in. Heeft het iets te maken met de instellingen wat ik heb gedaan, of is het gewoon stuk gegaan?

(afbeelding toegevoegd)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

De hoge tonen weergever (tweeter) zal wellicht stuk zijn. Dat heb je met deze kwaliteit apparatuur. Met professioneel materiaal is zoiets beter beveiligd zodat het niet stuk gaat. als je er mee terug bent in de winkel en de spoel van de tweeter is niet verbrandt dan kan het garantie zijn. Echter bij een verbrande spoel is het nooit garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mailtje sturen naar winkel, en anders terugsturen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh, hij heeft ze zelf al opengemaakt = einde garantie of misschien waren ze 2e hands...
Als je korte of lange tijd de tweeters aan hoge pieptonen b.v. met een mic. (feedback) heb blootgesteld, zou de tweeters "opgeblazen" kunnen zijn. Sommige boxen hebben speciale zekeringen voor ingebouwd. Zitten als buiszekeringen ingebouwd op de filterunit. Het hangt vanaf als je ze nieuw of 2-de hands heb gekocht voor garantiebeding.