hoe komt het dat mijn oordopjes alleen maar de achtergrondmuziek afspelen?

Ik had laatst mijn oordopjes die meegeleverd waren bij mijn mobiel(galaxy s) aan mijn laptop aangesloten om muziek te luisteren. Maar ik hoor alleen maar de achtergrondmuziek! wanneer ik de oordopjes eruit haal is het probleem weg, maar zodra ik ze er weer in doe, is het er weer. als ik de oordopjes in mijn mobiel doe, is er ook geen probleem. kan ik dit veranderen? Ze zijn namelijk erg fijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
11.3K

Antwoorden (7)

Dan zitten je oortjes er waarschijnlijk niet goed in.

Probeer ze een beetje te draaien e.d. Heb het zelf ook gehad (met andere oortjes).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit heb ik ook gehad, ergens bij je instellingen moet je wat veranderen. Ik weet alleen niet waar, heb weer een nieuwe mobiel.

Maar ergens bij je instellingen moet je dus zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt misschien aan het liedje? Of je geluidsinstellingen moet je veranderen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk staan de geluidsinstellingen van je computer op een surround-stand. Hij verwacht dan bijvoorbeeld vijf speakers (twee achter, twee voor en een centraal), terwijl je er maar twee aansluit (je twee oordopjes). Het signaal voor de achterste twee is het signaal dat naar je oordopjes gaat.

Hoe je dat verandert is geheel afhankelijk van wat voor software er op je laptop verantwoordelijk is voor je geluid. Maar check in ieder geval de geluids- en/of multimedia instellingen in je configuratiescherm. Zoek naar een instelling voor "2.1 luidsprekers" of "stereo luidsprekers" of "hoofdtelefoon" of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is nou een typisch probleem wat ontstaat door ontbrekende massaverbinding want dan valt de zangeres weg! Daarvoor moet in dit geval op de onderzijde van de printplaat in je laptop zijn en moet deze verbinding opnieuw gesoldeerd worden. De fout ontstaat door krachtuitoefening.
Neem eens een dus los draadje en frommel dat bij de rand van het plugje ertussen - de andere kant tegen de blanke massarand (blanke zijkant) van andere aansluitingen zoals bv. de video.
Nog een mogelijkheid is op de zaterdagse markt in grote steden: daar hebben sommige kooplui wel een verloopsteker met 3½mm erin en 3½mm er óók weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hetzelfde eens gehad, ik had ze er gewoon niet ver genoeg ingedrukt... er zitten namelijk 2 'sleufjes ' in, 1x klikken is dus niet voldoende, even doordrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook met de Nokia-oortjes. Ligt eraan dat er een speciaal 'streepje' zit om te kunnen bellen. Een 'gewoon' oordopje heeft twee streepjes op de plug, die voor een telefoon drie. Soms wil ie wel werken, maar als je pech hebt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dat zou ook wel eens heel goed kunnen. Het gaat hier om een TRS (Tip Ring Sleeve) stekker die je in je laptop stopt en meestal ook in MP3 spelers en zo, dat is gewoon zo'n normaal stekkertje die ook aan elk speakertje zitten. Je hebt het puntje (de 'tip'), dan één ringetje (de 'ring') en dan de rest van het metaal die de rest van de stekker vormt (de 'sleeve' oftewel de "mouw", als in de mouw van een jas of zo). De tip en de ring zijn dan voor het linker- en het rechterkanaal. Sommige telefoon-oordopjes hebben echter twéé van die ringetjes. Dat heet dan dus een TRRS stekker (Tip Ring Ring Sleeve). Dat zijn dan oordopjes waar ook een microfoontje aan zit, dus die je kunt gebruiken als headset. Als je die hebt hangt het er maar net vanaf hoe de gewone (d.w.z. voor TRS bedoelde) aansluiting waar je hem in stopt gemaakt is. Heb je mazzel dan krijg je toevallig netjes het linker- en rechtersignaal binnen en werkt alles gewoon, maar heb je pech dan werkt het net niet en krijg je een brak signaal. De makkelijkste manier om dat te testen is wat er gebeurt als je een normaal setje oordopjes (of een speakersetje) in de aansluiting steekt. Doet dat het wel gewoon dan betreft het de hier genoemde situatie, doet dat het ook niet dan is het waarschijnlijk wat in mijn eerdere antwoord op de vraag staat. Waardevolle tip dus! :) +