Op mijn blackberry en iphone oortjes staat allebei welk oortjes in welk oor moet ( r & l ) Maar maakt dit nou echt verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag ^^

Antwoorden (3)

Ja, oortjes hebben allebei een andere vorm! Probeer maar... Links gaat veel lastiger in je rechteroor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit iets van gemerkt.
ronaldP
12 jaar geleden
Sommige hebben dat maar de foto's wijzen uit dat deze symmetrisch aan elkaar zijn. Geen links en rechts qua vorm dus.
Bij klassieke muziek in elk geval wel. Want daar moet je de violen links horen en de contrabassen rechts. Het zou heel vreemd klinken als je dat andersom zou ervaren.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer wat geleerd!^_^
Ik dacht dat het niet uitmaakte.
Nou luister ik niet naar klassiek muziek dus voor mij zelf maakt het niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat?
Wat volume en kanaalscheiding betreft niet. Maar wat de interactie (met name als het om de bijbehorende beelden) betreft natuurlijk wel.
Stel je voor : je kijkt naar een film waarbij je links een raceauto ziet aankomen die aan de rechterkant verdwijnt. Dan hoort het geluid daarmee overeen te komen. Dus geluid ook van links naar rechts..