Als je in een auto met je laptop of PDA via mobiel internet naar internet radio luistert, heb je dan min of meer storingsvrije ontvangst?

Ik wil weten of dit een serieus alternatief voor FM autoradio kan zijn ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ja, dat gaat wel werken. Het enige dat je nodig hebt is GSM-dekking en dat is wel goed geregeld in Nederland.
Blaupunkt is al gekomen met een autoradio die zo werkt.
Hij kan dat helaas niet in zijn eentje, hij heeft een GSM nodig voor de verbinding.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het grootste probleem zal je bandbreedte zijn. in principe is internet radio goede kwaliteit (Ik heb het op mijn werk aan staan)>

Let op: Het is wel een dure hobby!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt zo veel of weinig last van storing als dat je ontvangst goed, c.q. dekkend is. Niet overal is de internetverbinding even goed/dekkend. Als veel mensen naar dezelfde zender luisteren of de internetbandbreedte op een adere manier in gebruik is, zal de zender tussendoor ook niet te storingsvrij te belusiteren zijn.

Dus nee, mobiel internet is (nog) geen serieus alternatief voor een storingsvrije FM-radio ontvangst. Buiten het feit dat het in NL wel verboden zal worden/is, om met de PDA rijdend van radiozender te wisselen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De auto is een kooi van Faraday, dus een bunker afgeschermd van straling...
Als je een antenne hebt die tot buiten de auto komt, zoals ook bij de normale autoradio al het geval is, dan kan het heel goed... Maar of je dan overal ontvangst van je provider-signaal hebt, dat weet ik dan weer niet...