Hoe houd ik een radiozender "vast"?

Uitleg: ik heb op het werk een radio op mijn buro staan maar ik kan hem nauwelijks gebruiken. Telkens als ik een zender vind, ongeacht welke, blijft die enkel ruisvrij als ik de radio vasthoud of heel dicht in de buurt kom..zodra ik los laat of er van weg draai valt de zender weer weg of wordt slecht..heb alles al geprobeerd.. op een andere plaats op mijn buro, de antenne alle kanten op gezet, antenne in/uit gedaan..stereo aan uit...

Wie kent dit en heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is net nieuw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slechte ontvangst hoeft geen kwestie van slechte radio te zijn. Een radio creëert geen radiogolven, maar ontvangt ze. En dan moeten ze er wel zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent zelf de antenne van je radio ! Serieus !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat gevoel krijg ik inmiddels ook maar dan is dit dus een verloren zaak.. en de zenders zijn er dus wel degelijk..in het hele gebouw staan overal radio's die geen problemen hebben..

Het beste antwoord

Is 100% een ontvangstkwestie. Zorg ervoor dat de radio dicht(er)bij een raam staat en verleng/vervang de antenne met een stukje antenne/stroomdraad naar buiten en/of monteer dit aan een metaal oppervlak.

Waarschijnlijk zit je in een gebouw met veel staal-beton of mooie (metalen) jalourzien en daarmee is je ontvangst zeer slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klinkt als een antenne-kwestie, maak er een stroomdraad aan iets van het chassis of ijzerdeel en leg die ergens neer, wellicht is dat een oplossing... Er zou een breuk kunnen zitten inwendig van de antenne...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet de radio bij/voor het raam, dit verbetert de ontvangst zeer!