kan ik met een aankoopbon van iemand anders het gekochte product omruilen?

ik ben van plan om via marktplaats een beats by dr. dre solo
te kopen. bij het product zit de de doos en de aankoopbon.

Mijn vraag is of het mogelijk is als de koptelefoon toch niet helemaal goed is , in te ruilen bij de (monster) winkel.
op de aankoop bon staat wel een adres en persoonlijke gegevens.

Kan dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Het beste antwoord

Dat is geen probleem hoor. Zie het zo, jouw tante koopt een kadootje voor je en de bon wordt op haar naam gezet. Het product gaat kapot dan kan jij aanspraak maken op de garantie omdat jij de zeggenschap over het product hebt.

Garantie is niet persoonsgebonden maar productgebonden. Dus mag en je bedriegt niets.

Let wel, de schade moet dus veroorzaakt zijn door een defect en niet te wijten aan gebruikershandelingen. De schade moet wel voldoen aan de garantieovereenkomsten.

Toegevoegd na 2 minuten:
.
AANVULLING:

Ik ben er vanuit gegaan in bovenstaand antwoord dat je bij de aankoop via MP daar de aankoopbon bij kreeg. Dus dat de bon bij het product hoort en niet op jouw naam staat. Dan is het zoals ik al aangaf wettelijk en geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan opzich wel. Ze gaan bij de meeste winkels je adres niet na ofzo. De vraag is of je het zelf wilt want je bedriegt de boel wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel zal t wel niet mogen maar ik denk dag de meeste winkels er niet moeilijk over doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou vast wel kunnen hoor

Er staat geen foto bij en het is ook geen identiteitsbewijs

oke eigenlijk hoor jij het niet te doen maar het kan ook zijn dat jij het voor iemand anders doet dus volgens mij maakt het niet eens uit hoor

gr,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het wel zou kunnen want niemand weet dat jij niet de eerste koper bent van het artikel,maar hou wel de omruiltermijn in de gaten.