Hoe crown versterker te gebruiken?

Ik heb een nieuwe crown versterker (de XTi 4000) , waar de muziek gewoon in de 2 inputs gaat(Input Connector
XLR, one per channel) en de boxen zijn aangesloten op CH1 en CH2 (de Speakon® Output Connectors) heb hem net nieuw en begrijp niet zoveel van de manual :( alle hulp is welkom (p.s. heb wel snel hulp nodig)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1K

Het beste antwoord

Volgens mij geef je al alle benodigde aansluitingen aan, zo moet het werken.
Je moet waarschijnlijk wel even in de gebruiksaanwijzing opzoeken hoe je de processor instelt, vanaf hier kan ik niet zien wat voor boxen jij wilt aansturen.
Bij twijfel zou ik gewoon de stereo (geen bridging mode) instelling gebruiken zonder equalizer of delay functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de juiste input zal je op de speakon-connectors
het uitgangsignaal af kunnen nemen.
Speakon Kabels zijn veiliger, zeker in de bridgemode kunnen zeer gevaarlijk hoge spanningen op de luidsprekerterminals komen, die de 110VAC teboven kunnen gaan.
Vreemd genoeg wordt daar weinig rekening mee gehouden , elke spanning boven de 48 VAC kan dodelijk zijn en veel vermogensversterkers geven dat moeiteloos af,
zelfs in stereo dus laat staan in bridgemode.
Het lastige is , je moet even met speakon leren werken maar het is DE connector in de professionele wereld.

menigeen die een ferme oplazer heeft gehad van een power versterker snapt waarom men op speakon is overgegaan.
Voor de insturing kun je ongebalanceerd (0.775V) of gebalanceerd insturen.

Het is allemaal niet moeilijk.
In de handleiding hoort aangegeven te staan welke spanning op welke pool hoort.

Speakonsaansluitingen kunnen ook VIER aansluitingen hebben, controleer dus of je de juiste draad aan de juiste pool hebt zitten, anders komt er geen geluid uit.....