iPod keuze om te gaan joggen?

Ik wil binnenkort beginnen joggen. Maar... wat verkiezen jullie: met iPod Nano 2G + Nike Sport Kit + Start to Run OF iPod Shuffle 4G met Start to Run?

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor jullie reactie! Reinhee, heb je last gehad van blessures met start to run? En zijn er moeilijke periodes?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb trouwens een Nano en een shuffle.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik heb zelf een iPod Shuffle en met hardlopen is die hardstikke fijn! Je kunt hem gewoon aan je kleding vastmaken en hij blijft de hele tijd zitten. Ik vind het ook een voordeel dat hij klein en compact is. En er kunnen toch een heleboel liedjes op. En Start to Run is een goede manier om te beginnen met hardlopen. Ik heb met Start to Run de lessen t/m 5 km erop zitten en begin deze week met de lessen tot 10 km.

Toegevoegd na 7 uur:
De Start to Run lessen worden in het begin langzaam opgebouwd, maar na een tijdje wordt het toch
wat zwaarder. Maar het is prima vol te houden. Vooral door Evy. Als het even niet zo goed gaat, dan vertelt ze je hoe trots ze wel niet op je is. ;) En er zit leuke muziek onder met een ritme waar je goed op kan lopen.
Ik heb geen last gehad van blessures. Maar het is wel belangrijk om na iedere les minstens één dag rust te hebben. Dit wordt ook wel vertelt tijdens de lessen. Anders vergroot je de kans op blessures.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De shuffle lijkt me makkelijker omdat hij kleiner en lichter is en je hem vast kunt maken zonder dat je er een speciaal hoesje bij kunt kopen. Maar de nano is ook prima te doen.

Puur voor het rennen zou ik shuffle doen. Als je je iPod gewoon overal wilt gebruiken zou ik voor nano gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide kunnen goed bij het sporten gebruikt worden, want er zitten geen draaiende deken in (hardeschijf). Dan zou ik dus de kleinste en lichtste nemen