Hoe komt het dat myn home cinema sets zoomen, als ze op actief/standby staan?

Ik heb twee verschillende sets. Een akai en een pioneer home cinema set. Beide zoomen ze als ze op standby of actief(maar dan valt t natuurlyk niet te horen) staan.

Elk op een ander stopcontact, maar wel zelfde stroomgroep.

Het is overigens puur de versterker die buzzt.

Wat is dit, en hoe kom ik er van af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat met mijn radio wekker, vreselijk irritant dat zoemen, zeker naast je bed.
Heb al ander stopcontact geprobeert maar dat hielp niet

Het beste antwoord

Het zal waarschijnlijk je transformator zijn die geluid maakt. Ook in standby verbruik dit stroom, welliswaar niet veel maar toch iets. Doordat een spoel een inductieve spanning opwekt, als er een spanning is op aangesloten, veranderd het magnetisch veld waardoor je een zoemend geluid kan horen. Ook de elektronische omvormers maken geluiden, maar dit zijn meestal hoge tonen door de schakelingen die ze gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ligt waarschijnlijk aan de bedrading. Of de versterker zou allebei even verwisseln. En checkeno
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hem eens aangesloten op een geaard stopcontact?
Dat probleem van zoemen had ik met mijn gitaarversterker. Totdat ik hem aansloot op een geaard stopcontact. Geen gezoem meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
draai m dan nog maar eens goed open...
t zoemen zal nooit helemaal weggaan met alleen geaard, maar wel minder.....zilverpapier om je elementen heen doen werkt goed. ;- )