Werkt een cassette adapter goed?

Ik zie in een folder een König cassette adapter staan. Zo'n ding bestaat uit een nep-audiocassette met daaraan een kabeltje. Die cassette stop je in de cassettespeler van je auto en het kabeltje in je MP3-speler.

Het ding kost bijna niks (4,95) dus mijn vraag is: werkt zo'n ding een beetje en hoe is de geluidskwaliteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
4.9K

Het beste antwoord

Zo'n adapter werkt prima, het geluid van je MP3 speler wordt magnetisch op de weergavekop van de cassette-speler overgedragen.
De kwaliteit is minstens zo goed een gewone bandcassette, maar natuurlijk nooit beter dan de weergavekwaliteit van jouw MP3 opname.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, het is 4,95 weggegooid. En misschien nog wel meer, want sommige cassettespelers kunnen niet overweg met het draadje dat aan de cassette zit zodat deze vast in de speler komt te zitten en je hem alleen met geweld er nog uit krijgt.

Mocht het al werken, dan is het geluid slecht. Koop ook geen draadloze FM transmitter, ook daar krijg je spijt van. Zelfs de duurste van Belkin geeft een constant gesis en geknerp door de muziek heen.

Het beste koop je een goedkope nieuwe radio met usb en/of 3.5mm aux ingang. Voor een paar tientjes heb je die tegenwoordig.

Als dat niet kan omdat je een radio af fabriek hebt, is onderstaande misschien een oplossing. Je takt dan de antenne ingang af en speelt de Ipod af via de FM ingang van de radio. Geen storing en prima geluid, maar helaas wel (veel) duurder dan 4,95.
paulus811
12 jaar geleden
Ik heb jaren geleden zo'n ding gehad en sloot die aan op een CD walkman. Ik verbaasde mij dat het zo goed werkte. En daarnaast, het is nog geen 5 euro dus wat let je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb er ook 1 gehad, en werkt prima!! ideale oplossing om moderne apparatuur op een cassette speler te laten spelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat men ook mag zeggen, een fm transmitter van het merk Kensington werkt perfect.

Dit wél onder 1 voorwaarde, als je een tweede 12v output hebt, een stukje weg van je dashboard. Zo krijg je geen interactie met alle electronica.

Ik had een 2de achter de middenarmsteun, en legde mijn mp3 in de armsteun.

Zelfs als hifi-freak was ik tevreden en had nooit last van interferenties, storingen of gekraak.

Toegevoegd na 25 minuten:
Oh ja, kostte me 8 euro.