Wat doet de grootte van de kast bij een luidspreker?

Wanneer gebruik ik een grote kast, en wanneer een kleine? En wat is de formule om deze afmetingen te kunnen berekenen (Het aantal liters van je kast)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (2)

Bij bas speakers moet de kast groter zijn omdat de speaker meer druk nodig heeft.
De grootte is afhankelijk van het vermogen van de speaker en de toon hoogte.
Op onderstaande link staat veel uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de specificaties van de luidspreker wordt aangegeven hoeveel liter de kast waarin hij gemonteerd wordt moet zijn.
Zie daarvoor als voorbeeld bijgaande databladen. Bij enclosure volume staat aan gegeven dat bij een kast met poort (vented) het volume tussen 16,7 en 25,5 liter moet zijn. het ideale volume wordt ook aangegeven namelijk 17,7 liter.