ik heb een home cinema set, van 3 ohm en een versterker van 3 ohm kan ik hier boxen op aan sluiten van 4 ohm, zonder geluids/kwaliteitsverlies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé ? Je hebt dus een home cinema set van 3 ohm... vreemd, maar ik neem aan dat je de speakers bedoelt. Met de versterker bedoel je de receiver ? Het is immers een home cinema set. Nu vraag ik me écht af welke versterker er nou enkel 3 ohm kan leveren. Kan je a.u.b. het merk en type er eens bij schrijven ?

Antwoorden (2)

Ja hoor dat kan prima. Je versterker kan hier goed mee overweg en het geluid zal niet al te veel zachter klinken, beetje afhankelijk van de gevoeligheid van je luidsprekers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een goed antwoord +1 ter compensatie.
1 Ohm verschil merk je geeneens.
Dat mag gewoon.Ik heb hier een sony set waar 6 Ohm boxen op horen.Heb er Jamo boxen op staan die beter klinken dan de originele.
Vuistregel ::: Als je maar nooit geen boxen aansluit met een lagere impedantie (Ohm)dan aangegeven daar je dan de versterker overbelast (deze kan zelfs doorbranden).