Kun je bij fruityloops zelf al een liedje er in stoppen en vervolgens bewerken?

Dus gewoon een ander liedje remixen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.8K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- : Aardig filmpje maar hij gaat niet over het remixen van liedjes! Hij gaat over de ingebouwde Mixer module van fruityloops.
Ja dat kan je bij "File" openen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar een mp3 bestand erin dumpen en bewerken... Als je bijv een bekend liedje wilt remixen (bijv van een pop nummer een dance nummer maakt) raad ik je aan om de acapella (mp3 bestand) in fl studio te slepen en dan zelf er een dancebeat, bass patroon en dergelijke er onder zetten. Acapellas zijn liedjes zonder begeleiding (dus alleen de stem) Zie bij bron waar je acapellas kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kun je gewoon een mp3'tje in je mixer slepen (gewoon sleur&pleur) en afspelen. Je kunt het in fruityloops editen, knippen, plakken, vervormen, pitch shiften, wat voor effecten je maar wilt.

Je kunt het ook opknippen in stukjes en er zelf andere dingen bij zetten.

Met een leuke EQ en een paar Antares filters kun je ook dingen doen als bepaalde geluiden wegpoetsen, maar dan moet je wel handig zijn met tweaken aan verschillende VST instrumenten.

Maar: ja, dat kan dus prima.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je ook kunt doen is kijken of er "kale" versies van bestaan (alleen stem? alleen instrumenten? bepaalde instrumenten weg?), daar kun je veel meer mee spelen natuurlijk.

Wat dan ook nog kan is kijken of iemand al eens een midi file heeft gemaakt van het liedje, dat kun je midi-importen, en eigen instrumenten eraan hangen. Daarmee kun je nog veel meer doen want je hebt dan gewoon een uitgebreide midi track, maar dat vereist wel wat composing skillz en hogere fruityloops en midi kunde :) Maar goed, prima te doen, geen rocket science of zo.