Ik wil een vergadering opnemen om later uit te werken, wat is daar de beste apparatuur voor?

Ik schrijf wel live mee (of liever gezegd: ik tik mee op mijn laptop) maar alles moet woordelijk worden genoteerd in dit geval dus ik zoek goede apparatuur om zoiets op te nemen. Er wordt gebruik gemaakt van microfoons en een versterker dus dat maakt het wellicht wat eenvoudiger...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
13.8K

Het beste antwoord

een voice-recordertje!
Die gebruiken wij op de opleiding altijd om interviews op te nemen, en daarna kan je het woord voor woord uitwerken. Super handig!

Toegevoegd na 3 minuten:
je kan ze kopen bij bijvoorbeeld de Kijkshop, maar ze zijn ook online verkrijgbaar bij bijvoorbeeld www.voicerecordershop.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang kan zo'n ding opnemen en hoe gevoelig is dat? En waar kan ik zoiets kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang je kan opnemen is afhankelijk van de voice-recorder. Je kan ze kopen met verschillende geheugen/opslagruimte.
Ook de gevoeligheid zal van de kwaliteit van het apparaatje afhangen. Je hebt ze in verschillende prijsklasses. Waar je ze kan kopen, in electronicawinkels zoals bijvoorbeeld Kijkshop, maar ook online zijn ze veel te krijgen, even googlen en een goede aanbieding zoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel! Ik ga me er eens in verdiepen!! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er toch al wordt gewerkt met microfoons en versterker, kun je jouw voice recorder voor een van de geluidsboxen zetten. Of misschien kun je het met een USB kabeltje of zo rechtstreeks aansluiten op de versterker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Succes! :)

Andere antwoorden (7)

Output van de versteker aansluiten op de microfoon ingang van je laptop en dan met voicerecorder of bijv. Audacity opnemen en dan heb je mp3 tjes op je laptop staan. Erg makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een paar tientjes een microfoon + microfoonstandaard kopen bij de muziekwinkel, dat aansluiten op een microfooningang van je computer/laptop/voicerecorder. Dan kun je het zo opnemen en opslaan en wordt het afspelen ook een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een telefoon zit ook vaak een voice recorder. iPhone en Nokia heeft dit standaard. Eenvoudig aan en uit klaar Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik een voicerecorder van olympus, de ws-450s. Die slaat het meteen op als mp3, stop je in de usb-poort van je computer en kun je dan gewoon als externe schijf benaderen. De geluidskwaliteit is ruim voldoende voor een vergadering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Ediroll E9 of E9-HR. Machtig ding. Neemt uren op zet direct over op MP3. Er zijn ook goedkopere merken, die hetzelfde doen. Klein en handzaam, met goede microfoon ontvangst.
Bij de Ediroll kan je markeringen tijdens de opname simpel aanbrengen om iets snel terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, als je toch een laptop heb, gebruik dan een opname programmatje, voor het beste resultaat ook een losse (mini) microfoon. Google ff op "Free voice recorder"
Dan heb je de opname in mp3 formaat en kan je direct afspelen en rapport maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de marantz PMD620 is een portable opname apparaat samen met een grensvlakmicrofoon van bv AKG heb je een goede bedrijfszekere opname die later makkelijk via speciale software en voetpedaal voor start/stop uit te werken is. Zie bijgevoegde link. Wanneer je wilt inkoppelen op het vergader systeem (of microfoons) dan moet je de beheerder vragen naar een rec out van het systeem. Grote kans dat zo`n aansluiting aanwezig zal zijn.