Hoe kan ik goed mijn gitaar opnemen via mijn computer zonder al teveel dure apparaten?

Goede kwaliteit

Toegevoegd na 20 uur:
Elektrisch :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
capthavoc
13 jaar geleden
electrische gitaar of akoestisch ?

Het beste antwoord

Zorg voor een goede geluidskaart.
Een electrische gitaar kan je, via je versterker, eventueel zelfs met effecten ertussen, in de line-in van je geluidskaart pluggen. Zorg hierbij dat het volume niet (te) hoog staat. Hiermee krijg je het beste resultaat, zonder achtergrond geluiden, e.d.
Voor het opnemen van een akoestische gitaar zul je met microfoons moeten werken. De kwaliteit van de microfoons is hierbij erg belangrijk. Ook moet je natuurlijk op een doodstille plek opnemen.
Een stille koeler in je computer is geen overbodige luxe, of je moet van stofzuigergeluiden houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een microfoon dit werkt hier prima

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 2 microfoons gekocht ( 2 kanalig of zo) en dan zet ik de eerste microfoon boven mijn eerste fret, en mijn tweede microfoon op de twaalfde fret. dan met Audiacity opnemen