Hoe hard/hoeveel dB is de toegestane hoeveelheid voor een speaker op mijn fiets? (bv. speaker in een bierkrat)

Ik wil een speaker gaan maken voor op mijn fiets, door een speaker in te bouwen in een bierkratje. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden i.v.m. politie?

Toegevoegd na 8 uur:
-update-
Ik wil een kratje voorop mijn fiets zetten met een speaker erin, gewoon voor de pats en om met vrienden tijdens het fietsen naar muziek te luisteren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Antwoorden (1)

"De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting
overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)
Deze normen gelden niet voor bijzondere situaties. Als er gemiddeld per etmaal hogere geluidswaarden worden gemeten dan kan de geluidsoverlast die u ondervindt onrechtmatig zijn.
"