Ik las dat je met tandpasta de krasjes op je iPod kan verminderen. Hoe werkt dat?

Ik las het bij een vraag maar daar stond alleen dat je het goed moet uitsmeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Tandpasta zou een polijstende werking moeten hebben waardoor je oppervlakkige krasjes een beetje weg zou kunnen poetsen. Ik denk zelf dat als je het doet, dat je het het beste ook met een (zachte) tandenborstel kan doen. Ik heb het zelf echter nog nooit gedaan, ik geloof er niet zo in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou geen tandpasta gebruiken. Wat veel gebruikt wordt voor plexiglas is brasso (koperpoets). Ik weet dat ze daarmee het "glas" van oude horloges krasvrij maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het glas in een iPod is te hard voor tandpastapolijsten. Zachter materiaal kan werken. Vroeger gebruikte ik het om mijn verpleegkundespeld weer te laten blinken dus een klein beetje zilverpoetseffect heeft het wel.