Wat is dit voor kabeltje?

In de la vonden we dit kabeltje. Er staat Sony op, maar we hebben geen idee waar het voor dient.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Het heeft volgens mij met audio te maken als ik naar het plugje kijk. Dan kan het een micorofoon zijn waarbij het plugje in de microfooningang wordt gedaan.

Misschien van een laptop of videocamera?

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het een microfoon is kan die dienen om bij een video geluid op te nemen (dat werkt beter dan de interne microfoon), bij een laptop om bijvoorbeeld bij een videoconference het geluid weer te geven (je kan het dan ook met Skype gebruiken).

Toegevoegd na 5 minuten:
Zie link voor een voorbeeld. Ze kunnen ook bij een voicerecorder gebruikt worden.

Toegevoegd na 27 minuten:
Bij Homecinemasets worden ze gebruikt om het geluid te kalibreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij de afstandsbediening voor voetbediening voor het afluisteren/uittypen en daarvoor aan- en afzetten van de weergave van het opgenomen geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet die een voor een achteruitspoelfunctie hebben en zien de pedalen er anders uit. De interfacekabel zou volgens mij anders moeten zijn. Dit ziet eruit als een microfoon ingangskabel. http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-fs-85usb-voice-recorder-digitaal/9000000010981132/index.html
"Wat ruist daar door het struikgewasss? Het is een ....... Het is een......."
SETUP MICROFOON.
Deze behoord bij een (sony) surround versterker.
Bij veel surround versterkers wordt tegenwoordig een "setup microfoon"geleverd. Deze wordt op de versterker aangesloten en dan op de meest markante luisterplaats gelecht, waarna de versteker in de automatische luidspreker setup stand wordt gezet, met gevolg dat er een redelijk juiste balans instelling wordt gemaakt voor de surround op stelling (rekening houdend met onderlinge afstand luidsprekers, afstand muren e.d.)