Wat is een goeie koptelefoon merk ?

ik heb wel gehoord van skullcandy maar is dat wel goed ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

De elektrostatische Stax is een topper maar de Sennheiser
wordt wel een beetje als de standaard gezien.
Ook Philips heeft een electret koptelefoon (soort elektrostaat) maar deze kan slecht met lage tonen van enig volume overweg
Zelf gebruik ik vaak en Samson NC 900 omdat die met antigeluid omgevingslawaai vrijwel volledig neutraliseert.
Nu zijn er meer koptelefoons die dat kunnen maar deze zijn redelijk onbetaalbaar.
Alleen met een merk kom je er niet, het type is ook erg belangrijk.
Toch is het zo dat een goede koptelefoon niet heel kostbaar hoeft te zijn.
Zo heeft Bose oordopjes, die heel fijn klinken maar erg kostbaar zijn.
Bovendien zijn oordopjes kwetsbaar en gaan snel kapot of raken weg, Dan kun je voor richting 200 Euro beter een koptelefoon nemen.
De draadloze hoofdtelefoons willen nog wel eens ruisen onder ongunstige omstandigheden, je hebt ze met infraroodtransmissie en met een zender maar beide systemen hebben hun specifieke nadelen.
Er zit dus weinig anders op dan zelf op pad te gaan en te proberen.
Vergeet echter de Samson niet, ondanks dat het geen high end maar een merk voor PA (professionele zaalversterking)
is weten ze erg goed waar een koptelefoon aan moet voldoen.
Dit is echter een persoonlijke mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Skullcandy is zeker goed, maar sennheiser ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sennheiser is goed maar het ligt er een beetje aan wat je zoekt en wat het mag kosten mag en waar je hem voor gebruikt.
gebruik zelf ook sennheiser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Skullcandy gaat vooral over het uiterlijk. Het innerlijk is vergelijkbaar met andere merken.

Een aantal bekende merken:
AKG
Behringer
Bose
Philips
Pioneer
Sennheiser
Sony

Ik gebruik zelf Philips, Sennheiser, Sony en AKG. De laatst genoemde heeft mijn voorkeur. Ook heb ik de nieuwe geluidsdempende koptelefoons van Bose geprobeerd. Die dingen zijn geweldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Jecklyn float, of een stax.
Electrostatische koptelefoons klinken heel bijzonder, zijn wel erg onpraktisch omdat je ze op een versterker moet aansluiten en je hebt eenvoedingskastje nodig. Ik dacht dat een Jecklyn float wel op een koptelefoonaansluiting kan. Een nieuwe stax is wel erg onbetaalbaar.