Hoe zorg ik ervoor dat mijn oortjes niet in de knoop raken?

Mijn oortjes van mijn MP3-speler/ iPod raken altijd in de knoop. Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1K

Het beste antwoord

Ik heb bij de HEMA een handig snoeroproldingetje gekocht van zacht kunststof.
Zie de bron.
Ik weet niet of ze het bij de HEMA nog verkopen.

http://www.sumajin.com/products/smartwrap/smartwrap01.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, lastig hè? En ze zijn zo kwetsbaar want als je er te hard aan trekt zijn ze gelijk stuk. Ik heb halverwege een stukje schuimrubber met twee openingen erin geprikt. Voor elk snoertje eentje. Zo kunnen ze niet meer in de knoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm misschien iedere keer weer netjes op rollen met zown boterhamzakjesdingetje net zoals toen je m net kocht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een onderwerp geweest in een wetenschapsprogramma op RTL5 of 7.
Wat ik ervan onthouden heb: je moet de oortelefoontjes een beetje opwinden voor je ze opbergt, dan behouden ze hun vorm als kluwen. Wanneer ze ze zomaar in de tas propt, krijgen ze de vorm die omliggende voorwerpen ze opdringen. Een kluwen behoudt zijn vorm. (Háár vorm?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een keer bij mythbusters of zo gezien dat je ze gewoon in een bal moet kneden, alleen de oortjes en de stekker niet laten kruisen.
weet niet of het werkt hoor, maar je kunt het proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt omdat ze dan weer warm, dan weer koud worden en daardoor gaan krullen. Hierdoor raken ze elke keer opnieuw in de knoop. Je kunt tegenwoordig zoals hierboven gezegd van die mooie houdertjes kopen, maar rol het niet te strak op, want dan heb je ipv knopen geen geluid meer (Meestal aan een kant).