Ik FM aansluiting via de kabel maar heb toch regelmatig ruis, niet als ik in de buurt van de radio ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en de vraag is???

Het beste antwoord

Als het uitmaakt waar je in de kamer staat voor de ruis, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
1) De radio is niet of niet goed aangesloten op het kabelnet. Controleer de aansluitingen en de kabel.
2) Je radio staat niet afgestemd op een kabelfrequentie, maar ontvangt de zender door de lucht. Zoek de goede kabelfrequentie op.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kijk vooral je kabel goed na want als er een kabelbreuk inzit ontvangt hij wat er als radiogolf overkomt tussen het ene eind van de breuk en de ander.
omdat coax een afgeschermde kabel is is het heel lastig om frequenties via de lucht te ontvangen omdat die moeilijk door de afschermlaag (die kabel die om de binnenste draad heen zit)heen te dringen.
kijk dus goed na of je een kabel of een luchtfrequentie hebt!
nog niet zo heel lang geleden was het allemaal hetzelfde, dus maakte het niet zo uit.