Podcasts zijn kleine video of audio 'presentaties', die gedeeld worden met anderen. Deze 'podcasts' kunnen geleverd worden in verschillende formaten (ook wel coderingen genoemd), zoals MP3, MP4, AVI, WMV, FLV etc. Sommige media spelers kunnen meerdere type bestanden afspelen en sommige vereisen specifieke bestandstypen. Een iPod kan slechts bepaalde type bestanden afspelen en daarom staat vaak bij podcasts (video of audio presentaties) of ze hiervoor bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Podcasts zijn kort gezegd radioprogramma's die je als één geheel op je iPod kunt zetten en beluisteren. Meestal zijn het opgenomen uitzendingen over een thema of een afgerond programma/onderwerp van een dj of programmamaker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zijn het vodcasts volgens mij
Eigenlijk is podcast een beetje een verwarrende term, omdat het niet specifiek met een iPod te maken heeft.

Een radio-uitzending die je als mp3-bestand kunt downloaden bijvoorbeeld en die je daarna op je mp3-speler zet, is ook een podcast.

Kort samengevat komt het er dus op neer dat elk audiobestand dat je kunt downloaden van internet en jouw mp3speler kan afspelen, een podcast is.

Nou snapt iedereen ook wel dat een los mp3-bestand geen podcast genoemd kan worden, maar de strekking van mijn verhaal is hopelijk duidelijk.