als ik van een powermixer naar 2 subs en 2 tops ga wat sluit ik dan het eerste aan? sub heeft crossover

eerst naat tops of eerst naar subs

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Als je subs een zogenaamd passief crossoverfilter hebben dan moeten er op die subs ook uitgangen zitten voor je topkasten. De luidsprekeruitgang van je powered mixer sluit je dan aan op de ingang van de subs en de topkasten op de uitgang bestemd voor je topkasten. Wanneer je sub geen uitgang heeft voor je topkasten dan maakt het niets uit waar je het eerst naar toe gaat, je moet ze dan parallel aansluiten.
Overigens is het wel belangrijk dat er een goede balans is tussen je top en subs zowel in volume, fase en crossover frequentie. Met een passief crossover in een baskast moet je maar geluk hebben dat het klopt.