Waarschijnlijk bereikt de blauwe vinvis de volwassen leeftijd als hij tussen de 5 en de 15 jaar oud is. Een vrouwelijke vinvis is groter en zwaarder dan een mannelijke.

Een pasgeboren exemplaar weegt al 2000 tot 3000 kilo en is 6 à 7 meter lang. Tijdens het zogen, gedurende zes tot zeven maanden, komen ze per dag 90 kilo aan. Na het spenen leven ze van duizenden kilo's krill (dat zijn garnaalachtige zeediertjes) per dag. Het lichtste volwassen exemplaar weegt 80.000 kilo.

Jij wilt dus het gewicht van een juveniele blauwe vinvis weten. Dat schat ik in op een gemiddelde van 60.000 kilo.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@Amadea De blauwe vinvis (Balaenoptera musculus) is een baleinwalvis uit de familie van de vinvissen (Balaenopteridae). De blauwe vinvis is het grootste dier dat op aarde leeft en wordt gemiddeld ongeveer 26 tot 30 meter lang en kan 150 tot 170 ton zwaar worden.