Welke filter, thermostaat en pomp zijn de beste keuze voor een 100 cm aquarium?

Ik heb een Juwel bak van 100cm op de kop getikt maar met verder niks.
Graag zou ik willen vragen welke filter, thermostaat en pomp ik er het beste in kan doen?
Ik wil alleen guppy's, 1 algeneter en vuurgarnalen erin doen :)
Mvg
Roos

3 jaar geleden
in: Zeedieren
1.3K

Antwoorden (1)

Bij filters en verwarmingselementen staat aangegeven wat de capaciteit is. Je moet dus even kijken welke geschikt is voor jouw bak. Een aquarium van 100cm kan een inhoud hebben van 180 liter. Daar moet je de spullen dus op uitzoeken. Bijvoorbeeld een SuperFish Aqua-Flow 200. Qua verwarming heb je waarschijnlijk een element van 300 watt nodig.
Een luchtpomp heb je niet nodig.