welke vissen kunnen goed samen met een neon tetra?

ik heb een nieuwe hobby!!!! vissen houden nu heb ik een klein 25L aquarium met verwarming (natuurlijk ook de andere dingen) met een schooltje neon tetra,s en dacht eraan om wat kleine kreeftjes te nemen met een mossballetje. wat meer vissen wil ik ook wel als dat kan in hetzelfde aquarium zonder dat ze gestrest raken en elkaar beginnen te vreten de dierenwinkel zij dat alles waar de visjes niet van in de mond passen er bij kunnen en niet opgegeten zullen worden. ik dacht aan een belgische vlag zalm of een vuurneon een boraras enzo wat is het beste en hoeveel zou ik er nog bij kunnen doen

ps ik ben een beginner..

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Zeedieren
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ja het is een erg klein aquarium maar niet echt een hele goedkope.... de superfish home speciaal gemaakt om hoe hij eruit ziet dus niet erg groot helaas niet echt zo over gedacht ik dacht een paar visjes. vuurzalmpjes kunnen dus... ik denk dat ik het bij de tetra,s hou hoor ik wil ze wel zo goed mogelijk verzorgen tot ik een nieuw aquarium heb. heel erg bedankt voor de hulp
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
nee ik had al gelezen dat een guppy niet wil maar een goud molly en vuurzalmpje doe ik er ook nog niet in eerst een groter aquarium heb er beneden een staan van 110 l maar daar zitten goudvissen in maar die zijn als best oud 10 jaar bedankt voor de reacties

Antwoorden (1)

Veel ruimte heb je niet, maar als je zes of iets meer neons hebt kan je er hoogstens een goud-molly en/of vuurzalmpje bij doen. ook dit zijn rustige zwemmers. Neem geen guppy's, die zijn erg onrustig.