Kan haaienhuid mensenhuid of vissershuisjes opensnijden of aan het bloeden krijgen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Zeedieren
2.7K
Amadea
4 jaar geleden
Nee. Je kunt het vergelijken met schuurpapier.

Antwoorden (1)

De huid van een haai lijkt op het eerste gezicht glad. Maar als je met je hand in de richting van de kop zou wrijven — uiteraard onder veilige omstandigheden — zou je merken dat de structuur van de huid op die van schuurpapier lijkt.
Vroeger werd de haaienhuid dan ook als schuurpapier gebruikt.
Door de grove structuur (tegen de schubben in gekeken) kan de haaienhuid dus wel degelijk de mensenhuid openraspen tot bloedens toe.