Mijn vis hapt naar lucht. Wat moet ik doen?

Ik heb laatst een 20 liter aquarium en 2 vissen gekocht. Hierbij heb ik een pompje zodat er voldoende zuurstof ik het water zou zitten. Nu zitten mijn goudvissen alsnog naar lucht te happen. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Zeedieren
7.7K

Antwoorden (2)

Je aquarium is veel te klein voor je vissen, daarom happen ze naar adem.
"reken voor elke goudvis minimaal 50 liter water."
Zie voor meer info de bron, je hebt minstens 100 liter nodig.
5 jaar geleden
Even voor de goede orde... ik sluit me al helemaal aan bij wat Ritsuka zegt. Goudvissen hebben minimaal een 50 l water per vis nodig.

Maar ze vervuilen ook heel veel en een beetje deftige filtering is bij de meeste vissen eigenlijk nodig.
Waterverversingen regelmatig zijn ook noodzaak. Wekelijks ongeveer een vierde ( bij slecht resultaat of te snel vuil... wekelijks een derde )
Sommige mensen zweren bij het water niet puur uit de kraan maar een deel behandeld met een waterbereider. Dat heb ik zelf nooit getest, daar kan ik verder niets van zeggen.
Staan ze in een warme plek ( vlakbij een verwarming of zo?) Warm water heeft minder zuurstof in zich dan wat frisser water.